torsdag 21 juni 2012

Dog pose - Adho Mukha Shvanasana

Cyklade hem genom byn sent i går kväll. Denna magiska tid med sommarsolståndets alla nyanser av grönt och sommarblomsfärger och fåglarna som liksom bara utan att fundera bjuder på symfoni av högsta klass. Denna magiska tid och när jag är mitt i byn ser jag på långt håll en man som promenerar sakta med sin hund, han håller någonting i andra handen intill huvudet. Jag är övertygad om att han pratar i mobilen och känner att det liksom stör den vackra bilden med alla naturliga delar. Jag närmar mig, vi nickar ordlöst "hej" till varandra. Jag konstaterar med ett leende när jag passerat, att mobilpratet inte existerade - mannen borstade tänderna och promenerade med hunden samtidigt i sakta mak genom byn...sent i går kväll.

http://www.movingintostillness.com/book/asana_adho_mukha_savanasana.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar