torsdag 7 juni 2012

Olivolja, Gudarnas bidrag för människors välmående! I maten, på huden, ja just det på huden!!!

Jag har sedan en tid tillbaka börjat använda ekologisk olivolja extra virgin på ansiktet dag och kväll istället för annan ansiktskräm. Olivoljan har automatiskt solskyddsfaktor 4 i sig och är äkta vara som smeker äkta vara - min hud! Just nu använder jag en eko-olja från Italien. Den inköptes i den fantastiska staden Pisa och påminner mig hela tiden hur viktigt det är att leva i ett med naturen.


Som extra finess, tvättar jag bara ögonen och inte hela ansiktet på morgonen, jag låter hudens naturliga självförsörjning av fukt som tillkommit under natten, stanna kvar. Naturligtvis är det viktigt att göra en ordentlig hudrengöring på kvällen. Naturlig skönhet som både kommer från in- och från utsidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar